0

Een nieuwe wereld die opengaat

Een korte en simpele uitleg over het effect van relatiegeschenken

 

 

Door: Anne Groen

 

 

Aangenaam! Mijn naam is Anne Groen en ik ben de nieuwe verkoop binnendienst/ marketing medewerker bij BeGlobal Promotions. Voor mij was de wereld van promotionele artikelen, premiums en relatiegeschenken nog relatief onbekend. Wat had ik na mijn eerste week, waaronder bezoeken aan leveranciers, al veel geleerd. Rondom het orderproces komt er veel meer kijken dan ik dacht, maar ook het effect van relatiegeschenken drong steeds meer tot mij door.


Misschien is het wel interessant om als ‘leek’ mijn eerste indrukken over het effect van relatiegeschenken op papier te zetten, dacht ik. Aangezien de meeste klanten van ons waarschijnlijk lang niet allemaal veel meer bekend zijn in deze wereld. Zo kwam ik, buiten het uitgebreide orderproces dat eraan vooraf gaat, er bijvoorbeeld ook steeds meer achter dat voor beide partijen de relatiegeschenken enorme voordelen opleveren. Ondernemingen kunnen met relatiegeschenken laten zien dat iedere klant wordt gewaardeerd en klanten waarderen het om gewaardeerd te worden met geschenken. Nuttige relatiegeschenken zijn zeer geliefd en zorgen voor veel mond-tot-mond-reclame. Doordat je logo of slogan op het object staat, versterkt dit je brand recognition en bereik je bovendien een groter aantal prospects. Ook wordt de gebruiker van het object steeds herinnert aan het feit dat het een cadeautje van het  bedrijf is. In mijn ogen een zeer interessante investering voor elk bedrijf. Ik kijk erg uit naar deze nieuwe ervaring voor mij en wie weet tot ziens!

 

Zie hieronder onze infographic over de meerwaarde van relatiegeschenken!