0

Wat maakt een Promotionele Pen bijzonder?

door: André Noordwijk

 

Promotionele pennen worden ook wel eens oneerbiedig “strooi pennen” genoemd. In mijn ogen is het negatieve imago van een “strooi pen” onterecht. Sterker nog; De promotionele pen is één van de meest effectieve marketing instrumenten. In deze blog vertel ik graag wat meer over de do’s -en don’ts van de reclame pen.

 

Pennen voorzien van een logo van een bedrijf worden vaak als saai en noodzakelijk kwaad gezien. Bedrijven missen de mogelijkheid om zich te onderscheiden.

 

Er zijn echter erg veel voordelen aan een reclame pen. Onderzoek heeft uitgewezen dat een goede reclame pen gemiddeld 7 keer van eigenaar wisselt. Hierbij wordt de pen dagelijks gebruikt in de werkomgeving. Dit is de plek waar de beslissingen genomen worden. Gemiddeld blijft een bedrukte balpen 2 jaar in het bezit van de (verschillende) eigenaren. Is een pen onverhoopt niet in het gezichtsveld, dan weet 76% van de mensen te reproduceren welk logo er op de pen staat die in hun tas of bureaulade ligt.

 

Het ontbreken aan originaliteit is in mijn ogen niet geheel terecht. Net als iedere marketing-uiting vraagt een bedrukte balpen om een bepaalde investering. De allergoedkoopste balpen zal uw organisatie meer schade opleveren dan baten. Slechte kwaliteit van een relatiegeschenk zal door de ontvanger ervaren worden als een negatieve ervaring. Deze ervaring wordt over uw gehele organisatie geprojecteerd. Maar zeg eens eerlijk; U plaatst toch ook geen advertentie in een krant die niet gelezen wordt, omdat dit goedkoper is? Een reclamebord op een locatie waar niemand langskomt is toch ook niets waard? Dit zelfde bereikt u met een goedkope Chinese balpen. U geeft weliswaar minder uit, maar het eindresultaat is beduidend lager.

 

Wat maakt een Promotionele Pen bijzonder?

 

Hoe maakt u van een reclame pen een succesvol marketing instrument?

 

 Bepaal eerst welke kwaliteit u minimaal weg wilt geven. De kwaliteit van het kunststof, de vulling en de veer bepalen de kwaliteitservaring van de pen. Heeft u een krap budget? Kies dan een simpeler ontwerp met minder drukkleuren.

 

 In Europa worden de beste pennen gemaakt. Europese fabrikanten gebruiken over het algemeen betere kunststoffen en vullingen. De pen gaat langer mee en biedt u dus meer exposure. De pennen van BIC, Prodir, Toppoint, Senator en UMA worden bijvoorbeeld over het algemeen in Europa geproduceerd.

 

 Opvallen doet u met een uiting. Promotionele pennen kunnen tegenwoordig fantastisch digitaal bedrukt worden. Ook kan het benutten van meerdere drukposities een verrassend effect opleveren.

 

 Verpakking, zelfs bij een kunststof balpen. Een leuke sleeve of een eigen doosje kan de waardebeleving bij de ontvanger laten toenemen.

 

 

Tot slot wil ik u adviseren om u te laten specialiseren door een specialist. De accountmanagers van BeGlobal Promotions nemen altijd verschillende mappen met verschillende merken pennen mee. Samen wordt gekeken welk pen het beste bij uw organisatie past.

 

Bekijk al onze pennen

Contact

088 - 844 12 38

       Op werkdagen bereikbaar
       van 08:00 tot 18:00

Algemene vragen:

 info@beglobal.nl

       Uw email wordt binnen
       24 uur beantwoord!

 

Vragen m.b.t. verkoop:

verkoop@beglobal.nl

       Uw email wordt binnen
       24 uur beantwoord!

 

Vragen m.b.t. inkoop:

inkoop@beglobal.nl

3 kleuren stylus pen, zwart

3 kleuren stylus pen, zwart

Artikelnr: P610.551
8-in-1 Kunststof balpen

8-in-1 Kunststof balpen

Artikelnr: 3868-006999999
Aada

Aada

Artikelnr: MO8632-14
Albany balpen

Albany balpen

Artikelnr: 19665582
Albany balpen

Albany balpen

Artikelnr: 10615603
Ardea balpen

Ardea balpen

Artikelnr: 10678200
Balpen

Balpen

Artikelnr: 2066-007999999
Balpen

Balpen

Artikelnr: 2577-024999999
Balpen

Balpen

Artikelnr: 3169-005999999
Balpen

Balpen

Artikelnr: 10714200
Balpen 4 kleuren Hardcolor

Balpen 4 kleuren Hardcolor

Artikelnr: 87226-N0102
(211 Artikelen)