0

De kracht van promotie

Promotie van merken of bedrijven bestaat al heel lang. Daarom heeft bijna iedereen wel een beeld bij dit fenomeen. Misschien bij Tom Dumoulin, die in een wielershirtje van reisbureau Sunweb een etappe in de Tour de France wint; bij Cristiano Ronaldo die op de nieuwste voetbalschoenen van Nike schittert op het Wereldkampioenschap voetbal of bij Roger Federer die zijn zoveelste Wimbledon titel de lucht in tilt met een Rolex om zijn pols.  

Allemaal voorbeelden van promotie, waarmee merken en bedrijven worden gepromoot. Natuurlijk kost het een hoop geld om een succesvolle sporter jouw schoeisel, kleding of horloge te laten dragen en veel bedrijven beschikken niet over voldoende budget. Gelukkig  zijn er andere methodes om uw bedrijf onder de aandacht te brengen.

 

Promotionele producten 

Een van die manieren om uw bedrijf onder de aandacht te brengen, is door het gebruik van promotionele producten. Een bijzonder effectieve strategie waarmee u uw merk of bedrijf kunt promoten. Uit diverse onderzoeken blijkt namelijk dat het gebruik van product media de meeste effectieve vorm van marketing is. Zo bereiken promotionele producten meer mensen dan radio of TV reclames; wordt 73% van de consumenten bij een aankoop beïnvloed door een promotioneel product en beschouwen generaties van alle leeftijden promotionele artikelen als de beste prikkel om een product te kopen.

Daarnaast brengt deze strategie een bijkomend voordeel met zich mee. Door het gebruik van uw producten wordt er extra reclame voor uw bedrijf gegenereerd. De sportkleding, de paraplu’s of de petjes met uw bedrijfsnaam erop, vestigen telkens weer de aandacht op uw bedrijf als zij door uw relaties gebruikt worden. Op die manier onderhoudt u de banden met uw zakenpartners en werkt u tegelijkertijd aan een betere naamsbekendheid. Dubbele promotie, voor hetzelfde budget. 

Platform Promotional Products

BeGlobal is als Product media leverancier betrokken bij het PPP( Platform Promotional Products). Het PPP is een branchevereniging voor bedrijven die actief zijn in de promotionele industrie. Het doel van deze vereniging is om de professionaliteit, de ontwikkeling en de verspreiding van vakkennis binnen de promotionele industrie te stimuleren. Omdat wij van BeGlobal deze ambitie delen zijn wij actief betrokken binnen de organisatie van het PPP. Eerst een aantal jaar als penningmeester en op dit moment als lid van een commissie die de oprichting van een nieuwe Europese brancheorganisatie voorbereidt.

BeGlobal Product Media

Wilt u meer weten over het promoten van uw bedrijf of wilt u zich aansluiten bij het Platform Promotional Products. Kijk dan ophttps://www.beglobal.nl/en www.ppp-online.nl