0

De geschiedenis van BeGlobal Promotions

2002

BeGlobal Promotions is opgericht op 18 juni 2002 als importeur van Tsjechisch glaswerk door de huidige eigenaren Marco Horneman en André Noordwijk.

 

2003

BeGlobal Promotions komt in aanraking met leveranciers van relatiegeschenken. Inmiddels was de onderneming wel in voorbereiding met het samenstellen van een klein assortiment kerstpakketten.

 

2004

BeGlobal Promotions ontwikkeld zich verder buiten de kerstperiode. In september worden de eerste grote opdrachten binnen gehaald. De baten worden direct besteed aan internetpromotie, waardoor het klantenbestand verder groeit.

 

2005

In dit jaar verdriedubbeld de omzet. In maart lanceerde BeGlobal Promotions twee eigen producten: “The Skyliner” en Jouvence d’armangac. Dit werd gevolgd door de lancering van twee concepten voor de eindejaarsgeschenken markt: www.KerstIsGezellig.nl en www.WijnMetEenVerhaal.nl. BeGlobal Promotions exposeert voor het eerst op de PromZ en RelatieZ beurs.

 

2006

BeGlobal Promotions besteld voor het eerst direct uit het Verre Oosten. In Europa worden er met verschillende leveranciers partner overeenkomsten gesloten. Tevens werd in januari de oranje website www.ScorenMetOranje.nl gelanceerd snel gevolgd door LogoFruit.nl. In april wint BeGlobal Promotions met de Bikini Appel de “Promotional Product of the Year” prijs.

 

2007

In dit jaar wordt een grote stap gemaakt naar een verdere groei in de toekomst. In januari betrekt BeGlobal Promotions het nieuwe pand in Bergschenhoek met ruim 100 m2 aan showroom, 50m2 kantoor met 6 fulltime werkplekken en een magazijn van 70m2. In het najaar worden 3 nieuwe personeelsleden verwelkomt en de concepten www.greengift.nl, www.Usb2Give.nl en www.TopTextiel worden geboren.

 

2008

BeGlobal Promotions gaat verder internationaal door het USB concept te positioneren met internet promotie over de grenzen en een uniform prijsbeleid. Verder presenteert BeGlobal Promotions een aantal ecologisch verantwoorde producten via haar concept greengifts. De Eye-catcher wordt als nieuwe innovatie op de PromZ gepresenteerd. BeGlobal Promotions zoekt nog meer de publiciteit op door zich prominenter te manifesteren op beurzen en vakbladen. Ondanks de startende economische crisis groeit BeGlobal Promotions door.

 

2009

Op 1 januari is de nieuwe website gepresenteerd. Uiteindelijk zullen meer dan 20 verschillende websites via 72 domeinen aan elkaar gekoppeld worden. Aan de website zit tevens een voorraadsysteem gekoppeld, waardoor klanten geheel kosteloos hun voorraadbeheer van relatiegeschenken en premiums bij BeGlobal Promotions kunnen uitbesteden en beheren. In april wint BeGlobal Promotions twee aansprekende prijzen, namelijk de nominatie voor Distributor of the Year van de PPP en een innovatieprijs voor de Custom made Poken.

 

2010

De gemeten naamsbekendheid binnen het vakgebied blijkt 40% te zijn, hierdoor zijn er maar 4 bedrijven bekender in Nederland. Met PromoFruit blaast BeGlobal Promotions promotioneel fruit een nieuw leven in. De website wordt tweetalig, waardoor er ook internationaal gehandeld gaat worden. De Auto Bikini wordt gelanceerd als het WK geschenk van BeGlobal Promotions.

 

2011

Het in 2006 betrokken pand in Bergschenhoek wordt te klein en daarom verhuist BeGlobal Promotions eind 2011 naar een nieuwe locatie in Waddinxveen. Inmiddels werken er 7 personen bij BeGlobal Promotions. BeGlobal Promotions wordt voor de tweede keer genomineerd voor Promotional Company of the Year.

 

2012

Ook dit jaar groeit BeGlobal Promotions verder. De nieuwe showroom wordt opgeleverd tijdens het 10-jarig jubileum. Er wordt een vaste studio medewerkster aangenomen. Eind 2012 werken er 10 mensen bij BeGlobal Promotions. In 2012 wint BeGlobal Promotions voor het eerst de prijs voor Promotional Company of the Year.

 

2013

BeGlobal Promotions is dusdanig gegroeid, dat de organisatie verder geprofessionaliseerd moet worden. Op 1 juli 2013 lanceert BeGlobal Promotions een zelf ontwikkeld ERP systeem waarmee klanten nog beter geholpen kunnen worden en in de toekomst dezelfde service geleverd kan worden als 10 jaar geleden. De binnendienst bestaat uit drie vaste personen. In maart wordt het eerste BeGlobal Magazine uitgegeven. Eind 2013 werken er 13 personen bij BeGlobal Promotions, dat wederom wordt uitgeroepen tot Promotional Company of the Year.

 

2014

Het BeGlobal Magazine wordt inmiddels verzonden naar 25.000 adressen. In maart wordt de nieuwe website opgeleverd.